Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Gmina Myślenice. Rozbudują zakopiankę w Głogoczowie. Ogłoszono przetarg na wykonanie dokumentacji

Barbara Ciryt
Barbara Ciryt
Do przebudowy jest 4-kilometrowy odcinek zakopianki. Likwidacja kolizyjnych skrzyżowań jest konieczna
Do przebudowy jest 4-kilometrowy odcinek zakopianki. Likwidacja kolizyjnych skrzyżowań jest konieczna GDDKiA
Drga krajowa nr 7 w Głogoczowie będzie rozbudowana. Celem jest poprawa bezpieczeństwa i likwidacja kolizyjnych skrzyżowań. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetarg na dokumentację dla rozbudowy 4-kilometrowego odcinka drogi.

FLESZ - Firmy mają problem. Dlaczego? Zobacz wyniki badania

od 16 lat

Zgodnie z założeniami przetargu oferenci mają opracować opracują studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe z elementami koncepcji programowej (STEŚ-R) dla rozbudowy drogi. Przetarg został ogłoszony 3 grudnia 2021 r. a oferty można składać do 11 stycznia 2022 roku - informuje Iwona Mikrut, rzecznik prasowy krakowskiego oddziału GDDKiA.

Trzy etapy zadania

Zadanie podzielone jest na trzy etapy. Jak informuje GDDKiA dwa pierwsze etapy– obejmują opracowanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU). Jednocześnie trzeba przygotować dokumentację geologiczną, hydrogeologiczną, geofizyczną oraz program funkcjonalno-użytkowy.

Natomiast trzeci etap związany jest z udzielaniem odpowiedzi oferentom, którzy zechcą przystąpić do procedury przetargowej już na realizację inwestycji w terenie.

Wszystko to wyłoniony wykonawca będzie musiał zrealizować w ciągu 35 miesięcy. Jeżeli dla inwestycji będzie wymagany raport oddziaływania na środowisko ten czas może się wydłużyć do 41 miesięcy.

Poprawa bezpieczeństwa i płynności ruchu

Inwestycja w Głogoczowie ma być realizowana ze względu na konieczność poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.

W tym celu zakłada się likwidację miejsc niebezpiecznych jakimi są trzy kolizyjne skrzyżowania drogi krajowej nr 7 oraz przejść dla pieszych przez tą drogę. Zakładana jest likwidacja zjazdów i budowa dodatkowych jezdni w celu zapewnienia obsługi terenów przyległych. Poprawi to przepustowość i bezpieczeństwo na DK7, ponieważ ruch tranzytowy zostanie odseparowany od ruchu lokalnego. Nastąpi korekta nienormatywnego łuku i tym samym poprawiona zostanie geometria drogi krajowej. Powstaną dodatkowe pasy ruchu dla skręcających na skrzyżowaniach w prawo - dodaje Iwona Mikrut.

W ciągu ostatnich 5 lat ruch na zakopiance pomiędzy Krakowem i Głogoczowem wzrósł o 29 procent. Na odcinku Kraków - Mogilany wynosi już 57 473 pojazdy średnio na dobę, a dalej do Głogoczowa 52 059 pojazdów na dobę. Na wzrost ruchu lokalnego duży wpływ ma rozwój budownictwa jednorodzinnego na południe od Krakowa i lokalizacja firm przy popularnej zakopiance. Od wielu lat obserwowana jest pod tym względem tendencja wzrostowa. Od 2017 r. funkcjonują dwie kładki dla pieszych, które znacznie poprawiły bezpieczeństwo mieszkańców, jednak przebudowa skrzyżowań uwzględniająca wzrost natężenia ruchu jest już konieczna.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na myslenice.naszemiasto.pl Nasze Miasto