FLESZ - W ludzkiej krwi wykryto mikroplastik!
Przypomnijmy, że każdy z sześciu wariantów przedstawionych przez GDDKIA na ostatnim odcinku, tj. w Myślenicach, zakłada jeden i ten sam przebieg drogi - po stronie zachodniej miasta.
Zdaniem osób, które podpisały się pod petycją to najgorsze z możliwych rozwiązań i mają na to swoje argumenty. Są one różne, bo od ekologiczno-zdrowotnych (m.in. ten o przeważających w Myślenicach wiatrach zachodnich i o odcięciu mieszkańców od „zielonych płuc” miasta i terenów spacerowych) po ekonomiczno-społeczne (zablokowanie rozwoju mieszkaniowego miasta).
Jak obliczyli, tak przebiegająca droga zbliżałaby się na ok. 800 m od ostatnich (wysuniętych najbardziej na zachód) bloków na osiedlu 1000-lecia i na ok. 500 m od miejsca, gdzie łączą się ulice Dąbrowskiego i Wybickiego.
Przez ponad 200 dni w roku wieją tu wiatry zachodnie. W przypadku usytuowania arterii tranzytowej po zachodniej stronie miasta cała uciążliwość drogi (spaliny, zanieczyszczenia, hałas), wraz z wiatrami zachodnimi, przeniesie się na ww. tereny mieszkalne i centrum miasta
- czytamy w petycji.
To nie jedyna petycja mieszkańców gminy Myślenice w tej sprawie. Swoją przygotowali też mieszkańcy Głogoczowa. Za zaniechaniem budowy drogi S7, ale też BDI, czyli Beskidzkiej Drogi Integracyjnej, która miałaby się z S7 łączyć, jak poinformowali w środę (30 marca) podpisało się 1069 osób.
Rada Miejska Myślenic w swoim oświadczeniu do GDDKIA pisze o braku alternatywny dla Myślenic i stanowczym braku poparcia dla tych wariantów, które zostały przedstawione w studium korytarzowym.
Realizacja tej inwestycji zgodnie z przedstawionym jednym przebiegiem przez Myślenice przyczyni się do zdewastowania terenu cennego przyrodniczo oraz wzrostu poziomu hałasu i zanieczyszczenia powietrza, o którego jakość samorząd Gminy Myślenice czyni daleko idąc starania i nakłady finansowe
- czytamy w oświadczeniu.
Radni przedstawili tam też swoje sugestie i postulaty. To:
- uwzględnienie w studium planowanej linii kolejowej Kraków – Myślenice, która wpłynie na potoki ruchu samochodowego
- zaplanowanie alternatywnego wejścia do miasta, np. od wschodu lub jego ominięcie
- zmniejszenie przekroju poziomego z 2x3 do 2x2
- budowa bezkolizyjnych węzłów na całym odcinku zakopianki między Krakowem a Myślenicami
- uciąglenie dróg serwisowych wzdłuż DK7 (zakopianki)
W głosowaniu wzięło udział 21 radnych. 19 było za przyjęciem oświadczenia i skierowaniem go do GDDKiA, jeden był przeciw, a jeden wstrzymał się od głosu.
- Te osoby nie powinny pić mleka. Jeżeli masz te przypadłości, ogranicz picie mleka
- To są objawy nadmiaru soli w organizmie. Zobacz niebezpieczne skutki uboczne
- Co zużywa najwięcej prądu w domu? Pralka, ładowarka a może lodówka? Sprawdź!
- W Krakowie powstaje handlowe monstrum. Już widać zarys! [ZDJĘCIA Z DRONA]
- Kąpielisko na Zakrzówku zmieniło się całkowicie. Czy na lepsze?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?