Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Gmina Myślenice. Tysiące mieszkańców i radni mówią "nie" dla S7

Katarzyna Hołuj
Katarzyna Hołuj
Tak wygląda obecna zakopianka w Myślenicach. Nowa, ekspresowa miałaby biec po zachodniej stronie miasta i mieć tak jak ta dwie jezdnie, ale każda jezdnia miałaby de facto po trzy pasy (dwa z rezerwą na trzeci)
Tak wygląda obecna zakopianka w Myślenicach. Nowa, ekspresowa miałaby biec po zachodniej stronie miasta i mieć tak jak ta dwie jezdnie, ale każda jezdnia miałaby de facto po trzy pasy (dwa z rezerwą na trzeci) Katarzyna Hołuj
Mieszkańcy Myślenic zebrali ponad 4300 podpisów pod petycją przeciwko budowie drogi ekspresowej S7 Kraków Myślenice w takim przebiegu, jaki zaproponowany został w opracowanym przez GDDKIA studium korytarzowym. Na ostatniej sesji radni Rady Miejskiej Myślenice przegłosowali skierowanie do GDDKiA oświadczenia, które także jest sprzeciwem wobec zaprezentowanych wariantów przebiegu drogi.

FLESZ - W ludzkiej krwi wykryto mikroplastik!

od 16 lat

Przypomnijmy, że każdy z sześciu wariantów przedstawionych przez GDDKIA na ostatnim odcinku, tj. w Myślenicach, zakłada jeden i ten sam przebieg drogi - po stronie zachodniej miasta.

Zdaniem osób, które podpisały się pod petycją to najgorsze z możliwych rozwiązań i mają na to swoje argumenty. Są one różne, bo od ekologiczno-zdrowotnych (m.in. ten o przeważających w Myślenicach wiatrach zachodnich i o odcięciu mieszkańców od „zielonych płuc” miasta i terenów spacerowych) po ekonomiczno-społeczne (zablokowanie rozwoju mieszkaniowego miasta).

Jak obliczyli, tak przebiegająca droga zbliżałaby się na ok. 800 m od ostatnich (wysuniętych najbardziej na zachód) bloków na osiedlu 1000-lecia i na ok. 500 m od miejsca, gdzie łączą się ulice Dąbrowskiego i Wybickiego.

Przez ponad 200 dni w roku wieją tu wiatry zachodnie. W przypadku usytuowania arterii tranzytowej po zachodniej stronie miasta cała uciążliwość drogi (spaliny, zanieczyszczenia, hałas), wraz z wiatrami zachodnimi, przeniesie się na ww. tereny mieszkalne i centrum miasta

- czytamy w petycji.

To nie jedyna petycja mieszkańców gminy Myślenice w tej sprawie. Swoją przygotowali też mieszkańcy Głogoczowa. Za zaniechaniem budowy drogi S7, ale też BDI, czyli Beskidzkiej Drogi Integracyjnej, która miałaby się z S7 łączyć, jak poinformowali w środę (30 marca) podpisało się 1069 osób.

Rada Miejska Myślenic w swoim oświadczeniu do GDDKIA pisze o braku alternatywny dla Myślenic i stanowczym braku poparcia dla tych wariantów, które zostały przedstawione w studium korytarzowym.

Realizacja tej inwestycji zgodnie z przedstawionym jednym przebiegiem przez Myślenice przyczyni się do zdewastowania terenu cennego przyrodniczo oraz wzrostu poziomu hałasu i zanieczyszczenia powietrza, o którego jakość samorząd Gminy Myślenice czyni daleko idąc starania i nakłady finansowe

- czytamy w oświadczeniu.

Radni przedstawili tam też swoje sugestie i postulaty. To:

  • uwzględnienie w studium planowanej linii kolejowej Kraków – Myślenice, która wpłynie na potoki ruchu samochodowego
  • zaplanowanie alternatywnego wejścia do miasta, np. od wschodu lub jego ominięcie
  • zmniejszenie przekroju poziomego z 2x3 do 2x2
  • budowa bezkolizyjnych węzłów na całym odcinku zakopianki między Krakowem a Myślenicami
  • uciąglenie dróg serwisowych wzdłuż DK7 (zakopianki)

W głosowaniu wzięło udział 21 radnych. 19 było za przyjęciem oświadczenia i skierowaniem go do GDDKiA, jeden był przeciw, a jeden wstrzymał się od głosu.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Materiał oryginalny: Gmina Myślenice. Tysiące mieszkańców i radni mówią "nie" dla S7 - Dziennik Polski

Wróć na myslenice.naszemiasto.pl Nasze Miasto