FLESZ - Zbliża się lipcowa fala upałów
Spotkanie z projektantami odbędzie się we wtorek w remizie OSP Jawornik. Każdy kto przyjdzie tam między godz. 12 a 18 będzie mógł zapoznać się z wariantami budowy oraz uzyskać informacje na temat inwestycji. Następnie, od 13 do 25 lipca będzie czas na wypełnianie ankiet (będzie je można otrzymać na spotkaniu) i wysyłanie ich do projektanta ([email protected] z dopiskiem konsultacje społeczne-węzeł Jawornik). Ankieta jest też dostępna na stronie internetowej poświęconej tej inwestycji.
Burmistrz Myślenic, udostępniając film z wizualizacją węzła w trzech różnych wariantach zachęca do udziału w konsultacjach. Film można zobaczyć poniżej.
Organizatorem konsultacji jest biuro projektowe, a organizuje je na zlecenie głównego inwestora czyli GDDKiA.
Przypomnijmy, że GDDKiA podpisała umowę z konsorcjum firm MPRB (lider), Mosty Kraków, MP Infra, które zajmą się przygotowaniem projektu węzła drogowego w Jaworniku w lutym br.
Oprócz opracowania projektu konsorcjum zajmie się uzyskaniem niezbędnych uzgodnień i decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Ma się z tego wywiązać do roku 2023, natomiast roboty budowlane mają być realizowane w latach 2024-2025.
Koszt prac dokumentacyjnych wyniesie 2 262 585 zł.
To konkretny krok w stronę realizacji długo wyczekiwanej przez nas wszystkich inwestycji. Budowa węzła na skrzyżowaniu drogi krajowej z drogą wojewódzką poprawi przede wszystkim bezpieczeństwo mieszkańców gminy Myślenice, poprawi komunikację i dostępność do Strefy Aktywności Gospodarczej w Jaworniku oraz podniesie komfort i bezpieczeństwo podróżujących zakopianką. To kolejny dowód na dotrzymywanie przez nas obietnic oraz dobrej współpracy instytucjami rządowymi i samorządem województwa małopolskiego
- mówił w lutym br. Jarosław Szlachetka, burmistrz Myślenic.
Powstanie dwupoziomowy węzeł, z łącznicami po obu stronach drogi krajowej. Dzięki temu znikną nie tylko niebezpieczne lewoskręty, ale całe skrzyżowanie w obecnym kształcie. Poprawi się bezpieczeństwo i płynność ruchu.
Skorzystają na tym nie tylko podróżujący zakopianką i drogą wojewódzką, ale również pracownicy pobliskiej strefy przemysłowej (Strefa Aktywności Gospodarczej Jawornik-Polanka) i kontrahenci firm zlokalizowanych w tej strefie, bo dojazd do niej również zostanie przebudowany.
Dziś z lokalnej drogi prowadzącej do strefy wyjeżdża się wprost na ruchliwą zakopiankę, co więcej żeby wyjechać ze strefy w kierunku Myślenic (i dalej Podhala) trzeba przeciąć jezdnię Myślenice-Kraków i przez przewiązkę dostać się na jezdnię w kierunku Myślenic.
W ramach inwestycji wybudowane zostaną dwa ronda, wiadukt, ekrany akustyczne, mur oporowy, ścieżka rowerowa i przepust dla ruchu pod DK7. Istniejące sieci infrastruktury technicznej będą przebudowane, powstaną też nowe oraz kanał technologiczny.
W lipcu 2020 roku został podpisany program inwestycyjny. Na sfinansowanie węzła zabezpieczono 73,2 mln zł.
Większość kosztów, zarówno na etapie przygotowania dokumentacji jak i robót budowlanych, pokryje Skarb Państwa, ale będą w nich partycypowały również samorządy: wojewódzki oraz gmina Myślenice.
3 lipca 2020 r. GDDKiA (reprezentująca Skarb Państwa) podpisała z nimi porozumienie, na mocy którego:
- gmina Myślenice pokryje koszty dokumentacji wstępnej, odszkodowań i budowy drogi gminnej, w sumie ponad 5,9 mln zł,
- samorząd Województwa Małopolskiego będzie miał swój udział w kosztach prac budowlanych, nadzoru inwestorskiego i wypłat odszkodowań, w sumie 20 mln zł.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?