FLESZ - Rzecznik Rządu o projekcie o pomocy kredytobiorcom
Poziom zaawansowania prac związanych z montażem instalacji jest różny, bo od 35 do 95 proc. Chodzi m.in. wyposażenie stacji transformatorowej, radio, łączność alarmową i techniczną, urządzenie detekcji i sygnalizacji pożaru, nagłośnienie, hydranty, ogrzewanie, wentylację i klimatyzację, oświetlenie i wreszcie kanalizację deszczową.
Jak słyszmy w GDDKIA, na odcinku drogowym do tej pory wykonano 90 proc. prac związanych z układaniem warstwy podbudowy z kruszywa naturalnego. Natomiast wiadukt przed portalem północnym jest już gotowy.
Zgodnie z podpisanym aneksem do umowy do 30 czerwca 2022 r. wykonawca powinien zakończyć budowę. Ukończenie robót nie oznacza, że tunel zostanie od razu udostępniony kierowcom. Muszą się odbyć jeszcze ćwiczenia służb ratunkowych: straży pożarnej, policji i pogotowia, które planowane są w lipcu i sierpniu. Obiekt musi uzyskać pozytywne odbiory nie tylko nadzoru budowlanego, ale także straży pożarnej. GDDKiA chcąc przyspieszyć te procedury już kilka miesięcy temu przekazała straży pożarnej dokumentację bezpieczeństwa, która jest teraz analizowana. Jeszcze w maju planowane jest spotkanie na ten temat
- informuje Iwona Mikrut z krakowskiego oddziału GDDKIA.
Rozpoczęto już przygotowania do ogłoszenia przetargu na utrzymanie tunelu i zarządzanie nim.
- Oto najbardziej nieokiełznany park kieszonkowy w Krakowie. Królują w nim... chwasty!
- Wyjątkowe i bardzo tanie domy do remontu wystawione na sprzedaż w Małopolsce!
- Ogrody Sióstr Klarysek. Zobaczcie sami, jak tam pięknie ZDJĘCIA
- Masny Ben w klubie Energy2000, czyli grube balety w przytkowickiej dyskotece
- Trasa Łagiewnicka wygląda na gotową. Kiedy pojedziemy nową drogą?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?