Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Twarde stanowisko władz Krakowa w sprawie budowy S7 do Myślenic

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
W planach jest budowa trasy S7 z Krakowa do Myślenic.
W planach jest budowa trasy S7 z Krakowa do Myślenic. Anna Kaczmarz
Niedawna konferencja Krynica Forum 2023 była okazją do rozmów przedstawicieli władz Krakowa w sprawach kluczowych inwestycji dla miasta. W kwestii budowy nowej zakopianki, czyli trasy S7 ze stolicy Małopolski do Myślenic, podtrzymali stanowisko, w którym są przeciwni budowie drogi przez krakowskie osiedla Swoszowice czy Opatkowice.

- Podczas Krynica Forum 2023 rozmawialiśmy na temat sytuacji związanej z planami budowy trasy S7 z Krakowa do Myślenic. Podjęliśmy starania, by w tej sprawie w miarę szybko udało się spotkać z przedstawicielami rządu. Myślę, że będzie to możliwe po wyborach, po 15 października. Mam nadzieje, że wtedy szerzej przedyskutujemy stanowisko władz miasta Krakowa, dotyczące wyeliminowania z planów przebiegu S7 południowych dzielnic Krakowa, takich jak Swoszowice i Opatkowice. Prezydent Krakowa cały czas podkreśla, że nie ma akceptacji społecznej, akceptacji miasta, by przebieg trasy S7 w jakikolwiek sposób dotykał południowych terenów Krakowa - przyznaje wiceprezydent Krakowa Jerzy Muzyk, który uczestniczył w konferencji Krynica Forum 2023, międzynarodowym wydarzeniu z udziałem liderów ze świata polityki i biznesu.

Przypomnijmy, że w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad przekonują, iż obecna zakopianka nie będzie już w stanie przyjąć natężenia ruchu prognozowanego po 2035 roku.

W styczniu 2022 roku GDDKiA zaprezentowała Studium korytarzowe dla drogi ekspresowej Kraków-Myślenice. W ramach tego dokumentu zawarto sześć proponowanych szerokich korytarzy. Wtedy wszystkie proponowane rozwiązania zostały mocno oprotestowane. Nie udało się też wypracować kompromisowego wariantu społecznego.

GDDKiA ogłosiła więc przetarg na przygotowanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego (STEŚ) dla nowego odcinka zakopianki. Zadaniem wykonawcy będzie opracowanie możliwych wariantów przebiegu trasy.

W ramach opracowywania STEŚ wykonawca najpierw na zasadzie modelowania komputerowego stworzy ok. 50 wariantów nowej drogi. Z nich wybrane zostanie co najmniej 8 wariantów, które poddane będą wstępnym konsultacjom społecznym.

Jeżeli wybranych zostanie 8 wariantów nowej S7 Kraków-Myślenice, to jeden z nich ma dotyczyć rozbudowy obecnej zakopianki. Pięć wariantów dotyczyłoby rozpoczęcia nowej drogi w Krakowie. W tym wypadku do wytypowania miejsca rozpoczęcia nowej trasy zostałby wzięty pod uwagę obszar od węzła Bieżanów do węzła w Opatkowicach przy obecnej zakopiance. Do tego powstałby jeden wariant drogi S7 omijającej Kraków po stronie wschodniej i jeden wariant zakładający rozpoczęcie trasy na zachód od obecnej zakopianki.

Z ośmiu wariantów dla nowej zakopianki miałyby zostać wybrane trzy, w tym jeden rekomendowany przez GDDKiA, które zostałyby przekazane do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska. Później przeprowadzone byłyby ostateczne konsultacje społeczne i wybrany ostateczny wariant.

Plany są takie, by nowa zakopianka mogła powstać w drugiej połowie lat 30. obecnego wieku.

FLESZ - Jakie auta sprzedają się w Polsce najlepiej?

od 16 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Materiał oryginalny: Twarde stanowisko władz Krakowa w sprawie budowy S7 do Myślenic - Gazeta Krakowska

Wróć na myslenice.naszemiasto.pl Nasze Miasto