Linia Myślenice-Gruszów, która ma ruszyć od 4 stycznia 2023 roku, będzie biegła przez: Osieczany, Droginię, Trzemeśnię, Zasań, Glichów, Lipnik, Kobielnik, Węglówkę, Kobielnik, Wiśniową, Poznachowice Dolne, Poznachowice Górne, Raciechowice, Komorniki, Dabie, Zegartowice, Kawec i Gruszów.
Wyjątkowo długa trasa
Co istotne, przystanek początkowy (i końcowy) w Myślenicach będzie miała przy Zespole Szkół im. Andrzeja Średniawskiego, czyli na Górnym Przedmieściu.
Cała trasa (w jedną stronę) liczy ponad 51 km.
Przewidziane są cztery kursy w jedna stronę i tyle samo w drugą. Głównie w godzinach porannych i popołudniowo-wieczornych dopasowanych do potrzeb uczniów, którzy kończą naukę nawet o godz. 19.10.
Nie znaczy to jednak, że będą z niej mogli korzystać tylko uczniowie. Tak jak wszystkie dotowane linie, będzie ogólnodostępna.
To, jak się wyraził na ostatniej sesji starosta myślenicki Józef Tomal, „linia, która nigdy nie byłaby rentowna”, ale jest potrzebna ze względu na uczniów, którzy dojeżdżają z różnych stron powiatu do szkół w Myślenicach, a których w tym roku jest znacznie więcej, bo do pierwszych klas poszło 1,5 rocznika.
Do szkoły i nie tylko
Podobnie, odpowiedzią na potrzeby zgłaszane rodziców, uczniów i dyrekcję szkoły (w tym wypadku szkoły w Lubniu) jest druga linia, a mianowicie Bogdanówka-Lubień. Ta, w odróżnieniu od linii Myślenice-Gruszów, już działa od początku tego roku szkolnego, a od nowego roku, dzięki dofinansowaniu będzie mogła być kontynuowana.
Linie te, jak jak wszystkie dofinansowane z tego Funduszu, będą dostępne dla wszystkich, nie tylko dla uczniów.
Poręba (od)zyskuje linię
Po podpisaniu w czwartek (1 grudnia) umowy o dofinansowaniu linii, burmistrz Myślenic Jarosław Szlachetka ogłosił utworzenie nowej linii Myślenice-Poręba-Myślenice i kontynuację pięciu innych już działających:
- Myślenice DA – Krzyszkowice – Myślenice
- Osieczany – Chełm – Osieczany
- Myślenice – Zasań – Myślenice
- Myślenice – Bulina – Trzemeśnia – Bulina – Myślenice
- Osieczany – Myślenice – Osieczany.
Z powyższych tras korzysta mnóstwo mieszkańców. Dla jednych to wygodna i tańsza alternatywa, dla innych jedyny środek transportu do szkoły czy pracy. Tym bardziej cieszy fakt, że nie tylko udaje się utrzymać finansowanie dotychczasowych połączeń, ale też organizować nowe – mówi burmistrz.
Do wszystkich tych linii Fundusz dopłaci gminie Myślenice 571 700 zł.
Dotowana w 2023 roku będzie też linia biegnąca przez trzy gminy: Dobczyce, Raciechowice i Łapanów. Wszystkie trzy otrzymały na nią wsparcie.
Chodzi o istniejącą już linię Dobczyce-Łapanów przez: Stadniki, Kwapinkę, Raciechowice, Zegartowice, Krzesławice, Gruszów, Żerosławice i Kawec.
W powiecie myślenickim dopłaty z Funduszu otrzymali:
- GMINA DOBCZYCE 276 743,69 zł
- GMINA LUBIEŃ 72 114,00 zł
- GMINA MYŚLENICE 571 700,88 zł
- GMINA PCIM 107 250,00 zł
- GMINA RACIECHOWICE 225 892,31 zł
- POWIAT MYŚLENICKI 313 519,74 zł
- Malowniczy zakątek pod Krakowem: zamek, jezioro z zaporą i piękne drewniane chaty
- Harcerze zainaugurowali nowy rok. 1500 osób! W Myślenicach "nie było lipy"
- Majka Days w Dobczycach, czyli start koło w koło z mistrzem Rafałem Majką
- Myślenicki Bieg Uliczny. Prawie 400 biegaczy na ulicach Zarabia
- Wielki horoskop na jesień. To będzie czas pełen zawirowań!
- Szykują nowy wariant przebiegu S7? Mieszkańcy mają obawy, samorządowcy ucinają temat
Wyższy podatek od nieruchomości od 2023 roku
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?